Vår styrka

I en underbar miljö, nära skog och hav på vackra Bjärehalvön bedriver vi vår verksamhet. Gården ligger i en dalgång med böljande betesmarker, bokskog, bäck och dammar.

Undervisningen sker i små grupper, med 5-6 elever. Vår målsättning är att barn och ungdomar ska utveckla sin ridning efter sin egen förmåga. Alla ska kunna vara med i en grupp som passar. Man ska lära sig att umgås med hästen på ett naturligt sätt. Ridskolan är inriktad på att från början ge de yngre ryttarna ett bra språk i sin ridning och i sitt förhållande till hästen.

Horsemanship och säkerhet är i fokus med allt vad det innebär av ansvar, respekt och glädje. Det finns också möjlighet att rida enskilt för den som vill ha privatundervisning. Personlig undervisning av ridlärare med stor erfarenhet.